HTML

Két évi vakáció

Új Zélandi nyaralásunk

Friss topikok

• V. Erzsébet: tényleng hihetetlen, hogy valaki, hogy lehet ennyire szerencsés, hogy azért fizetik, hogy uszkályo... (2012.11.28. 14:27) Tonga-érkezés
  • V. Erzsébet: természetesen a GEMA nem engedi németországban megnézni a videót! Bosszantó... (2012.11.28. 14:20) Serenity Beach Resort
  • V. Erzsébet: Nektek is!!!! Sok puszi (2011.04.25. 16:25) Húsvét
  • két évi vakáció: Titeket is szivesen elviszünk jövöben :-))) (2011.03.08. 10:14) Art deco fesztivál
  • két évi vakáció: @www.fuggoagyak.hu: Tuti ez a nyár! Három hete esik az eső! :-)) (2011.02.06. 06:52) Köpet túra

Linkblog

Noumea

2011.09.18. 11:40 két évi vakáció

Az indulás előtti pár nap nem telt boldog várakozásban. Mindenki azzal riogatott, hogy az Új Zélandra is havat hozó sarki viharral még találkozunk eccer éspedig Új Caledoniában. Ami még rontott a helyzeten, az egész hétre az időjárás előrejelzés „hevi tunderstorm” volt. Már az is eszembe jutott így még le sem szállunk... Tiszta depis voltam, kerülgetett a hiszti...

A csomagolás nehéz volt, mivel az előrejelzett 17-21 fok mellett még reménykedtünk pár nap jó időben a nyaralás végén. Végül is előbb utóbb minden vihar elvonul. :-)) Na és persze már megint túl sok meleg holmit csomagoltam...

Mikor leszálláskor a pilóta azt mondta, hogy „We have a nice suny day in Noumea” azt hittem nem hallok a fülemnek... Gondoltam csak csúfolkodik... De nem... A vihar megérkezett, és el is vonult a mi érkezésünk előtt egy nappal. Még eccer bebizonyosodott az időjárás előrejelzés sarlatánság! Huhh, még szerencse!

Az érkezés nagy meglepetés volt. Néha jó ha az ember rászervezi magát egy Olimpiára. Zenével és tánccal vártak minket. Úgy éreztük magunkat mint a királyok...

Mi voltunk az egyetlen turisták akik felültek a helyi buszra és végigdöcögtünk a helyiekkel, a hosszú kanyargós úton, minden kis faluba negálva. De buszozni ilyenkor élmény, tudtuk azt már Seychellesről, és az elméletben most sem csalódtunk.

Az első dolog ami feltűnt a nagy pulóverbe burkolózó helyiek, ha tél van tél van és fel kell öltözni, meg ha 25 fok is van. Most végre Kiwinek éreztem magamat, én voltam a leglengébben öltözködve.

A nap igazából sétálgatva, szép lassan eltelt. Hosszú utat nem tettünk meg mivel a jó nagy zsákokat cipelni kellett a hátunkon, még szerencse Robi kicsomagoltatta velem a cuccaim felét. :-))

Paulal a kikötőben találkoztunk. A színes kapitány halak ott úszkáltak már a hajók között. Már dörzsöltük a tenyerünket, ha itt ennyi a hal, mennyi lesz majd a szép tiszta strandokon.

Még mielőtt hazamentünk volna Zivo nevű 13 m-es szállásunkat nyújtó vitorlásra, még ittunk egy pár sört Paul barátaival. Itt magyarok biztos nincsenek. Itt biztonságban vagyunk, nem kell magyarul beszelni... De mit hoz a szerencse....Ott volt Fanni aki Magyarországon tanult, de ez nem elég megismerkedtünk egy görög sráccal aki Miklosnak mutatkozott be, élt Magyarországon és viszonylag jól törte a magyart...Tanulság, sose gondold elég messzire mentél... :-))

A hajónk egy kis mesebeli alkotás, mi elneveztük a „Black pearl”-nek. Gondolom most már soha nem hagyja el a kikötőt, de azon is csodálkozom hogy lehetett egy ilyen lélekvesztőn 2 évet vitorlázni Tahiti és Új Caledonia között. Igazábol a 13 m-en volt minden, 1 francia ágy, 2 kanapé, konyha és wc. Méder Áron egy fele ekkora (6m) vitorlással kerülte meg a világot. És ami a legszebb ismerik egymást a mi házigazdánkkal. Kicsi a világ!

Aludni egy vitorláson? Hát élmény, ahányszor elment mellettünk egy motorcsónak, úgy rázkódott a hajó, azt hittem süllyedünk. El sem tudom képzelni milyen lehet a nyílt tengeren... Minden csodálatom azoké akik körbekerülik a világot. Paul szerint ha ilyenbe kezdenétek, szánjatok rá legalább 3-4 évet. :-))

Ébredni kinn a tengeren csodálatos...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.