HTML

Két évi vakáció

Új Zélandi nyaralásunk

Friss topikok

• V. Erzsébet: tényleng hihetetlen, hogy valaki, hogy lehet ennyire szerencsés, hogy azért fizetik, hogy uszkályo... (2012.11.28. 14:27) Tonga-érkezés
  • V. Erzsébet: természetesen a GEMA nem engedi németországban megnézni a videót! Bosszantó... (2012.11.28. 14:20) Serenity Beach Resort
  • V. Erzsébet: Nektek is!!!! Sok puszi (2011.04.25. 16:25) Húsvét
  • két évi vakáció: Titeket is szivesen elviszünk jövöben :-))) (2011.03.08. 10:14) Art deco fesztivál
  • két évi vakáció: @www.fuggoagyak.hu: Tuti ez a nyár! Három hete esik az eső! :-)) (2011.02.06. 06:52) Köpet túra

Linkblog

Poé - Tiakan

2011.10.18. 10:31 két évi vakáció

Reggel korán keltünk, de nem mardtunk Poéban sokaig, hamar beláttuk, mi nem fogunk itt Dugongot látni. Hatalmas nagy volt az apály-dagály terület és a víz dagálykor is kicsi. Akik itt búvárkodnak mind csónakkal mennek ki a mély vízbe. Gondolom gyönyörű lehet a zátony körül búvárkodni, de mivel mi nem vagyunk azok a mélyvízi típusúak így, úgy döntöttük nem várunk míg kinyit a csónakozó cég. Szerencsét próbálunk, hátha látunk egy reggeli napsütésben sütkérezőt a La Roche Percée-nél. Ez volt igazából minden esélyünk. De mint Paul elmondta, neki az a mestersége hogy búvárkodik és két év alatt háromszor látott... ne, legyünk már torkosak....

La Roche Percéenél a barlang túlsó kijáratánál ha dugongot nem is, de megláttunk egy csomó kis apró nyomott a homokban. A kis teknősök reggel bújtak ki a tojásból. Mondtam én már este Robinak aludjunk ott...Na, hát ez van... A sok kicsi nyom is érdekes volt. Remélem mind szerencsésen a tengerbe értek... Következökor ha ott járunk, tudjuk majd hogy hol kell aludni :-))

A Koné-Tiwaka transzverzálison átmentünk a keleti partra. Az út szép volt, de nem annyira mint beharangozták. Szép hegyi táj sok mindenhol van, mi igazából tengerpartot szerettünk volna látni...

De azért az Apuapouiou-i kövek nagy meglepetés volt. Gyönyörű szép nagy kövek a semmi közepén. Hogy hogy kerültek oda...?! Kicsit olyanok voltak mintha márvány is lenne bennük... Nagyok és melegek. Tök jó volt mezítláb ugrándozni rajtuk. De a patak medre messzi maradt, akárhogy igyekeztem nem sikerült megközelíteni.

De a nap fénypontja a stoppos Kanak nénik voltak, felöltözne szépen úgy mint a mesékben...fölég hogy egy kis helyi ünnepségre készültek. Ők nem beszéltek angolul, mi nem beszéltünk Kanakul így megmutattuk a térképen merre megyünk...Igazán semmi sem utalt arra bármi is lenne ami félreértésre adhatna alapot. A néni szolt álljunk meg, míg Robi lassított, én hátranéztem és a néni kezében egy nagy disznóölő késsel előre mutatott. Bennem megfagyott a vér, még szólni sem mertem, szerencsére a néni kiolvasta a szememből a rémületet és maga felé fordította a kés hegyét elég látványosan ahhoz még én is észrevegyem. :-)))) Mi táposak...még jó hogy nem csináltam a nadrágba. :-)))Mint később kiderült, minden falusi embernek kés volt a kezében, a férfiak többségénél bozótvágó jatagán. Hiszen ha az őserdőben mész és megszomjazol mivel bontod fel a kókuszdiót, ha nincs nálad egy nagy kés? Vagy a papaját hogy imádkozod le a fa tetejéröl?... Észrevehettük volna ezt hamarább is, mindeni kést lóbál a kezében és nem bevásárló szatyrot... :-))

Tétiben a búvár iskola udvarában megsimogattuk a házi őzikét. Kicsit elbóklásztunk a nagy apály közepén, de igazából nem haladtunk sokat már. Megtaláltuk a tökéletes campinget, a hatalmas nagy kókuszpálmafák árnyékában. :-))

A sátor húzás hosszadalmas volt. Egy sűrű kókuszpálma ligetben, nem könnyű olyan helyet találni ahol biztonságban érezheted magad egy egész éjszakára. Mint Ouveán tanultuk a kókusznak szeme van és pont akkor fog lepottyanni mikor alatt állsz, és ha még aludni is akarsz.... Mindenesetre ügyesek voltunk. A bombák csak körénk estek, nem sikerült eltaláljanak. Mindenesetre van hangja, egy 10-20m magasból lepottyanó diónak. Nem szeretném kupán találjon. :-))

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.