HTML

Két évi vakáció

Új Zélandi nyaralásunk

Friss topikok

• V. Erzsébet: tényleng hihetetlen, hogy valaki, hogy lehet ennyire szerencsés, hogy azért fizetik, hogy uszkályo... (2012.11.28. 14:27) Tonga-érkezés
  • V. Erzsébet: természetesen a GEMA nem engedi németországban megnézni a videót! Bosszantó... (2012.11.28. 14:20) Serenity Beach Resort
  • V. Erzsébet: Nektek is!!!! Sok puszi (2011.04.25. 16:25) Húsvét
  • két évi vakáció: Titeket is szivesen elviszünk jövöben :-))) (2011.03.08. 10:14) Art deco fesztivál
  • két évi vakáció: @www.fuggoagyak.hu: Tuti ez a nyár! Három hete esik az eső! :-)) (2011.02.06. 06:52) Köpet túra

Linkblog

Matafonua Lodge

2012.09.19. 08:15 két évi vakáció

Tonga-72.jpgAhogy megérkeztünk a második szállásunkra már rohantunk is lecsekkolni a halállományt, már megint versenyfutásban voltunk az apállyal. De a látvány mindent kárpótolt. A víz kristálytiszta a halak meg a korallzátony gyönyörű volt. Versenyre kelhetne Seychellel...Hmm...Vagy mégsem...Már kezdtem érteni miért mondják itt van talán a sziget legjobb snorkelező helye..

A nap legnagyobb felfedezése a hatalmas nagy bohóchal lakónegyed volt. Annyi kis Nemo volt, hogy csodálkoztam hogy viselik el egymást ennyien ilyen kis helyen...Kicsit az otthoni zsúfolt lakónegyedekre Tonga-75.jpghasonlított az egész...Valljuk be, kissé tömegiszonyosak lettünk Új Zélandon. :-))))

Másnap úgy gondoltuk mi is kipróbáljuk a kajakozást. Főleg az egyik haverunk nagy kajakos és még Új Zélandon a fülünk mögé ültette a bogarat. A kajakozást mindenkinek ajánlom de Robit annál kevésbé tanárnak...Mindenesetre az áramlatban gyorsan megtanul az ember evezni, főleg ha a tudta nélkül lökik bele....Mivel hamar belejöttünk, még aznap áteveztünk a szomszédos kis icipici szigetre. Mint végül kiderült az én csónakom gyorsabb lett visszafelé...vajon mitől is...Hmm....A tanítvány átszárnyalta a mestert... Vagy inkább lehet a Feri fáradalmai annak idején Pesten nem voltak fölöslegesek...Lehet ö is bele kellett volna lökjön a Duna kellős közepébe...

Tonga-90.jpgAzt hiszem máskor is ki akarom próbálni de talán nem Wellingtonban a 14 fokos vízben és a hullámok között, de talán nyáron....

A harmadik napra foglaltuk le a bálna úszást. Az egész világon csak két helyen lehet a bálnákkal úszni Tongán és Niuén. Itt még kevés a turista, és így sok olyasmit lehet csinálni amit zsúfoltabb helyen nem ajánlatos. Tavaly mesélték Új Kaledóniában hogy egy ideges bálna összetört egy turistahajót, az idegeire ment hogy a búgó motorral állandóan követik....

A bálnák a sarokvidékről, ahol habár bőséges a táplálék, a viszonylag Tonga-97.jpgbiztonságosabb melegebb vizekre jönnek elleni és itt maradnak míg a kicsi viszonylag felkészült a hosszú útra. Közben naponta 500 l tejjel táplálják a kicsinyeiket anélkül hogy önmaguk táplálékhoz jussanak. Ez ám az anyaság... Gyakorlatilag a déli saroktól az egyenlítőig elúsznak. Nem kis távolság azért...

Előző nap nagyon boldogan tért vissza a csapat, legalább két órát úsztak Tonga-111.jpgegy barátságos mamával és babával. :-)) Én már alig vártam mi is ott legyünk...

A szerencse viszont forduló, a ragadozó delfinek kinéztek a mi kis bálnánkat maguknak így nem egy hanem három hím kísérő is volt az anya bálna mellett a kicsit próbálták megvédeni. Így szegény kis bálnát nem hagyták pihenni, mi meg bolondul követtük őket remélve hogy egyszer csak megálnak. A bálnák szinte karnyújtásnyira voltak tőlünk, leírhatatlan élmény, a kis bálna állandóan ugrándozott csapkodott, mint egy igazi gyermekhez illik... Mi meg csodáltuk és reménykedtünk...Végül sikerült úgy egy öt percet a Tonga-126.jpgvízben lenni velük...Egy életre szóló élmény...ott kell lenni, leírni nehéz...Azóta is azon gondolkodom hogy lehet ezeket a gyönyörű állatokat leöldösni...megenni...Mondjuk azért haragosan nem szeretnek találkozni vele...:-))) Hazafelé láttunk egy újabb mama baba párt. A Kis bálna pár napos lehetett mint a vezetőnk mondta.... Olyan hihetetlenül kicsi volt az anyjához képest...mint egy kis delfin...

Utolsó nap kibéreltünk egy biciklit és begurultunk a városba. A repülőterén keresztül vezetett az utunk. A sorompónál negáltunk körülnéztünk és áthajtottunk a leszálló pályán... Ilyen is csak egy icipici szigeten lehet...

Hihetetlenül hamar eltelt a nyaralás, nem jött elhiggyük itt a vége, még két nap Tonagatapun ahol csak azért álltunk meg elérjük a nemzetközi repülőnket... „Pacific atitude” tudtuk már, megtanultuk előző évben...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.